dimecres, 20 de febrer del 2013

GRÀCIES AL TÚRIA.


GRÀCIES AL TÚRIA.

 

El meu iaio em va contar que fa molts anys, “ uns 30 o 40 “, el Riu Túria era molt diferent a com és ara .No estava tan ple de fem, no tenia embassament i al voltant del riu hi havia molts camps de cultiu. Eren xicotets, i molts habitants de Quart de Poblet tenen un. Incluit el meu iaio, ell em deia que cultivava molts tipus d'hortalisses: tomaques, carlotes... Però a soles plantava unes poquetes llavors de cada tipus.

El meu iaio s'anava quan acabava de treballar i els caps de setmana amb el meu pare i els seua quatre fills a cuidar i vigilar l'horta.

Les hortalisses creixien fàcilment gràcies a l'aigua i la humitat que proporcionava el Túria.

Gràcies a les hortalisses de l'horta del meu iaio la seus família no va passar fam i van poder permetre's inclús una televisió i una bicicleta .

Però com que no hi havia embassament, quan plovia molt el riu el desbordava i s'emportava totes les hortalisses dels horts, i amb elles el treball del meu iaio.

Això no passava molt sovint, però quan ocorria a moltes famílies els costaven arribar a final de mes.

Gràcies al riu  moltes famílies van poder sobreviure i cuidar bé del seus fills. Gràcies al Túria.
Ana Tapiador Simarro

1 comentari:

  1. Esta molt bé perquè parla sobre coses qye has passar al riu Túria anteriorment, prou interesant.
    Jéssica García 3erB

    ResponElimina